Siebengebirge

29 februari 2016 - Wesseling, Duitsland

Hallo Leute,

Hier weer even een berichtje uit duitsland waar we genoten hebben van een aangenaam weekendje. Waar de zon zich vooral zaterdag in volle glorie liet zien. Dat bood ons de kans om weer eens lekker op stap te gaan in de omgeving.

In de buurt van Bonn zijn we op pad gegaan in het Siebengebirge. Daar hebben wij de 321 meter hoge 'berg' Drachenfels beklommen. Drachenfels betekent 'drakenrots' maar de duitsers hebben ook nog een andere naam voor deze Berg. Namelijk de hoogste Hollandische Berg, omdat naar het schijnt vroeger de Nederlandse toerist zich daar in grote getale naartoe liet rijden in een touringcar. Wij zijn er verder geen nederlanders tegen gekomen en ondanks het prachtige weer was het sowieso relatief rustig. We konden dus lekker in alle rust omhoog en in de omliggende bossen wandelen. Onderweg naar boven zijn we nog langs het mooie Schloss drachenburg gelopen. Na een drukke werkweek is het lekker om zo de dag door te brengen in de buitenlucht en te kunnen genieten van de mooie omgeving. Als kers op de taart hadden we bovenop de drakenrots een traum uitzicht op Bonn en omgeving. Het was zelfs zo helder dat we de Dom in Keulen konden zien. Die ligt toch zeker zo'n 45 km verderop.

Op zondag zijn we op de fiets de omgeving van Wesseling verder gaan verkennen. Daar zijn we in Brühl op nog een mooi Schloss gestuit, namelijk Schloss Augustusburg. Het Schloss is aan het begin van de achtiende eeuw gebouwd op een enorm landgoed waar ook een mooi park is. Ook het centrum van Brühl zag er leuk uit waar veel gebouwen ook nog in de oude stijl waren.

Nog even een noot in de kantlijn: De grote hoeveelheid aan eiscafes die zich weer langzaam aan openen beloofd veel goeds voor de zomer.

Das war es für jetzt. Ein schöne feierabend weiter und bis bald!

Tschüss

1. Tantal:
    1 maart 2016
    Mooi daar!! Eerst ijsjes eten in Spanje straks, maar daarna kom ik ze ook bij jullie proeven :)