Erste jahr fast vorbei

6 november 2016 - Wesseling, Duitsland

Hallo Leute,

Ondertussen zijn wij alweer bijna een jaar in Duitsland en hebben we al veel te lang onze blog niet bijgewerkt. Daarom bij deze, na een lange radiostilte, weer een teken van leven vanuit Duitsland. Het jaar is voor ons gevoel voorbij gevlogen. Aan de ene kant natuurlijk een teken dat we het goed naar ons zin hebben hier aan de andere kant denk je weleens waar blijft de tijd.

Op werkgebied zijn er wat nieuwe ontwikkelingen bij ons geweest de afgelopen maanden. Per 1 September heeft Judith een nieuwe baan gevonden in Keulen in een Kinderfysiotherapie praktijk. Het is nog steeds even wennen aan een nieuwe werkplek met nieuwe collega's en de uitdaging om met Kinderen te werken. Ik (judith) krijg steeds meer Kinderen onder behandeling en de jongste is twee jaar oud. Vooral de afwisseling met de volwassenen is erg leuk. In het nieuwe jaar staat er dan waarschijnlijk ook een nieuwe opleiding gepland  in manuele therapie.

Per 1 December begin ik (Leon) ook aan een nieuwe uitdaging. In Brühl, wat 6 km bij ons vandaan is en dus lekker dichtbij huis, ga ik dan aan de slag in een praktijk die zich meer richt op sportfysiotherapie. Daar krijg ik de mogelijkheid om me op dat gebied verder te ontwikkelen. Daarnaast ook in een omgeving waar op dat gebied veel ervaring in de topsport is. Al met al een interessante nieuwe uitdaging waar ik met veel zin naar uitkijk en ben heel benieuwd waar het mij gaat brengen de komende tijd.

Verder leren wij de lokale festiviteiten ook meer kennen. Zo zijn we via een collega op een lokaal Duits wijnfeest geweest wat een bijzondere ervaring was, Duitse muziek, kledendracht en natuurlijk veel wijn en bier. Daarnaast "treffen" we ons regelmatig met oud collega's van Judith in ons plaatselijk restaurant of in de "Kneipen" van Keulen. Laatst zijn we met Judith's ouders in Schloss Augustusburg geweest in Brühl , met een prachtige rondleiding door het rijkversierde slot, wat vroeger eigendom was van de aartsbisschop. In de tijd dat Bonn de hoofdstad van west Duitsland was vonden hier ook regelmatig staatsbezoeken plaats, hierdoor zijn er verschillende presidenten en andere belangrijke personen langs geweest. Dit slot staat ook op de UNESCO werelderfgoedlijst en kunnen we jullie dan ook zeker aanraden mochten jullie in de buurt zijn.

Voor nu ein schönes Wochenende weiter und bis bald in den Niederlande.

Tschüss

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob en Bianca:
    6 november 2016
    Goed naar jullie zin lees ik. Wat gaat de tijd snel zeg! Ook jij een nieuwe job Leon. Spannend zeg! Ook het uitgaansleven gaat jullie goed af! Laat het maar goed smaken!

Tschüss!